06/08/2021

10 stappen naar natuurlijk imkeren

Bijen houden die geen varroa behandeling nodig hebben om te overleven? Het kan!

Miljoenen jaren leefden bijen zonder enige menselijke interventie in holle bomen of rotsspleten. Van nature kunnen ze zich verweren tegen virussen, bacteriën en vervelende parasieten zoals varroa. Op verschillende plaatsen in Europa vinden we nog bijenvolken die overleven in de natuur. Wat kunnen we hiervan leren om ook als imker bijenvolken te houden die we op een natuurlijke manier kunnen laten overleven in de winter?

In 10 stappen vertelt Pieter Wuyts ons hoe hij de overstap maakte naar natuurlijk imkeren.

De voordracht vindt plaats in de spiegeltent bij kinderboerderij ‘t Karrewiel in Grobbendonk.

Deelname is gratis, we vragen je wel je komst te bevestigen via info@imkersneteland.be of via dit inschrijvingsformulier. Kan je er niet zijn, dan is een bezoek aan zijn site ook mogelijk: www.bijdepieter.be

Andere berichten

BeeTV, Nieuws

BeeTV februari 2023 (trailer)

Honing heeft een bijzonder grote therapeutische waarde waar het wondverzorging betreft. In de BeeTV van februari wordt dit haarfijn uitgelegd.

Nieuws

Nieuwe kernmedewerker hulp vertaler

Wij wensen u te informeren dat mevr. Els Wynant de taak van vertaler op zich neemt. Els zal diverse teksten van wetenschappelijke aard en buitenlandse oorsprong onder de loep nemen en vertalen in het Nederlands.

Nieuws

Nieuwe kernmedewerker VBI Kids

Wij wensen u te informeren dat mevr. Mien Goris de taak van medewerker van onze jeugdwerking VBI KIDS op zich neemt. Mien gaat Wim begeleiden in de werking naar scholen in het bijzonder en kinderen in het algemeen toe.