04/07/2022

Oproep naar vrijwilligers IT

Wens je je IT-talent mee in te zetten om bijen in Vlaanderen te beschermen?

Wil je deel uitmaken van een steeds groeiende groep van gedreven medewerkers die een hart hebben voor de biodiversiteit in Vlaanderen?

Wil je mee helpen de imkers en bijenliefhebbers van alle leeftijden te informeren?

Ken je iets van websites beheren?

 

Dan is deze functie iets voor u.

Wij zijn op zoek naar mensen die op regelmatige basis onze websites kunnen aanvullen (website Vlaams Bijeninstituut en VBI-Kids). De artikels worden aangereikt, het presenteren op de site is uw verantwoordelijkheid. De sites draaien onder WordPress en One.com

Deze functie valt onder de categorie van vrijwilligerswerk.
Begeleiding tijdens de startperiode en blijvende ondersteuning vanuit een professioneel IT-bedrijf is voorzien.

 

Zie je hier wel iets in, mail dan naar info@vbi.vlaanderen

 

Wij hopen u binnenkort te mogen begroeten in ons team.

Met vriendelijke groeten
Het VBI-team

Andere berichten

Nieuws

Communicatie aan de leden professionele imkers van het Vlaams Bijeninstituut (Mei2026)

Mogelijk hebt u reeds enige tijd geen communicatie meer ontvangen vanuit onze afdeling professionele imkers.
Hierdoor zou de indruk kunnen ontstaan dat er weinig vooruitgang wordt geboekt met betrekking tot de vertegenwoordiging van uw belangen binnen de vakvereniging van professionele imkers.
Met dit bericht wensen wij te benadrukken dat dit geenszins het geval is. Lees verder.

Nieuws

Last Line of Defense project

Het Vlaams Bijeninstituut (VBI) was de eerste imkerorganisatie in Vlaanderen die actief heeft ingezet op de bestrijding van de invasieve exoot Vespa velutina nigrithorax, beter bekend als de Aziatische hoornaar.

Als enige imkerorganisatie was het Vlaams Bijeninstituut bovendien betrokken bij de totstandkoming van de Vlaamse beheerregeling rond deze soort.

Nieuws

Oproep Coloss vanuit Honeybee Valley

De jaarlijkse korte bevraging door het Vlaams Bijeninstituut naar het aantal overlevende bijenvolken na de winter wees al uit dat we rond de 25% volken verloren zijn doorheen de winterperiode. Daarbij viel een opvallend regionaal verschil op, nl. een hogere sterfte in Limburg dan voorgaande jaren…