Gezocht: Grafisch ontwerper
Het Vlaams Bijeninstituut is op zoek naar een Grafisch ontwerper.
Uw taak bestaat uit:
- Het ontwerpen van affiches, nieuwsbrieven, reclamefolders en promomateriaal rekening houdend met de huisstijl,
- Het uitwerken van een jong grafisch design voor onze BeeTV, E-learning projecten en andere elektronische media,
- Het strategisch meedenken over en uitwerken van marketingacties,
- Het zoeken naar nieuwe opportuniteiten op de PR afdeling, bv voor projecten, acties, enzovoort.

Deze functie behoort tot de categorie vrijwilligerswerk. Deze functie is bv. ideaal voor studenten grafisch ontwerp die reeds ervaring willen opdoen.
Uiteraard zijn ervaren ontwerpers die begaan zijn met bijen ook welkom.
In een ongedwongen sfeer maakt u deel uit van een team (momenteel +/- 30 enthousiaste vrijwilligers) die zich allen belangloos inzetten voor natuur, bijen en biodiversiteit.
Vacatures richten aan info@vbi.vlaanderen aub.
Dank u wel,
Het VBI-team.
Andere berichten
VBI bezoekt Apisticus in Duitsland (Mei 2026)
Communicatie aan de leden professionele imkers van het Vlaams Bijeninstituut (Mei2026)
Mogelijk hebt u reeds enige tijd geen communicatie meer ontvangen vanuit onze afdeling professionele imkers.
Hierdoor zou de indruk kunnen ontstaan dat er weinig vooruitgang wordt geboekt met betrekking tot de vertegenwoordiging van uw belangen binnen de vakvereniging van professionele imkers.
Met dit bericht wensen wij te benadrukken dat dit geenszins het geval is. Lees verder.
Last Line of Defense project
Het Vlaams Bijeninstituut (VBI) was de eerste imkerorganisatie in Vlaanderen die actief heeft ingezet op de bestrijding van de invasieve exoot Vespa velutina nigrithorax, beter bekend als de Aziatische hoornaar.
Als enige imkerorganisatie was het Vlaams Bijeninstituut bovendien betrokken bij de totstandkoming van de Vlaamse beheerregeling rond deze soort.
Oproep Coloss vanuit Honeybee Valley
De jaarlijkse korte bevraging door het Vlaams Bijeninstituut naar het aantal overlevende bijenvolken na de winter wees al uit dat we rond de 25% volken verloren zijn doorheen de winterperiode. Daarbij viel een opvallend regionaal verschil op, nl. een hogere sterfte in Limburg dan voorgaande jaren…







